Életvitel-szimulátor továbbfejlesztése, kiegészítése
nyugalmazott docens
Szoba: IE414
Tel.:
+36 1 463-2679 Email: pataki (*) mit * bme * hu |
A kiírás adatai
Napjainkban egyre élénkebben foglalkozik a szakma annak lehetőségeivel, hogy időseket, betegeket a normál hétköznapi életükben a rendelkezésre álló informatikai eszközökkel segítsünk (Ambient Assisted Living, AAL). Ehhez nyilvánvalóan sok mérést is el kell végezni, hiszen az életvitelt, az esetleges problémákat csak konkrét információk alapján lehet hatékonyan értékelni. Ehhez komoly hardver, és nagyon hosszú idő kell (hetek, hónapok, évek).
Ugyanakkor ténylegesen kialakítani olyan élettereket, amelyekben a napi életvitelt meg lehet figyelni,és ezekkel kísérletezni (önként vállalkozó vagy fizetett személyekkel) rendkívül nehézkes és költséges.
Ezért célszerű egy olyan szimulátor kialakítása, amely egy személy otthoni tevékenységét szimulálja. Természetesen ezt paraméterekkel egyéniesíteni kell, vannak rendszeres és pontos emberek, és vannak kevésbé ilyenek, vannak olyan környezetek és élethelyzetek, amelyek sok aszinkron megszakítást eredményeznek, és vannak ingerszegényebbek stb.
Régebben elkészült egy ilyen szimulátor, elég nagy sikert aratott az erről beszámoló előadás egy nemzetközi konferencián. Ugyanakkor nehezen volt értelmesen paraméterezhető, célszerű a koncepcióját is részben újragondolni. Több feladat is kialakítható a témában.
- A tevékenységsort létrehozó algoritmus továbbfejlesztése.
- A szimulátorhoz egy egyszerű (vagy kifinomultabb) animációs megjelenítést kéne készíteni, hogy láttatni lehessen hol-merre mozgott a személy,mit csinált stb.
- Utófeldolgozási lépésekkel az egyes szenzorok jeleit valósághűvé tenni (zajos, kimarad stb.)
- A szenzorhálózat energiaellátását (telepek töltöttsége) származtatni a mérésekből.
- Környezet- és embermodelleket kialakítani, esetleg felhasználóbarát felületet kialakítani a modellek építéséhez.
Jókedvű, érdeklődő, munkavégzésre képes és hajlandó hallgatókat várok! Annál, hogy most mit tud, sokkal fontosabb az, hogy mit akar megtanulni, és ezért mennyit akar áldozni!