Kormányszervo motorok akusztikai mérésének továbbfejlesztése jelfeldolgozási módszerekkel (thyssenkrupp)

Tanszéki konzulens: 
A munkatárs fényképe
docens
Szoba: IE415
Tel.:
+36 1 463-3585
Email: renczes (*) mit * bme * hu
Külső konzulens: 
Kimpián Tibor (thyssenkrupp)

A kiírás adatai

A téma státusza: 
Aktív (aktuális, lehet rá jelentkezni)
Kiírás éve: 
2023
A kiírás jellege: 
önálló labor, szakdolgozat/diplomaterv

A thyssenkrupp budapesti telephelyén 1999 óta foglalkozunk személyautók elektromos kormányrendszerének fejlesztésével, a cégcsoporton belül egyedüli elektronikai és szoftverfejlesztési kompetenciaközpontként. A napjainkban egyre növekvő népszerűségnek örvendő, csendes hibrid és teljesen elektromos hajtásláncú autók fejlesztése során kiemelt figyelmet kell fordítani a kormányrendszer rezgésakusztikai viselkedésére.

A fejlesztési folyamat fontos lépése a szervomotorok nyomatékjelének pontos mérése. A tesztpadok mechanikai kialakításából adódóan a nyomaték szenzor által mért jel a mérőrendszer átviteli függvényével torzított. Az átviteli függvény analitikusan modellezhető, viszont paramétereiben változhat a különböző motorok, vagy akár egyes mérések között is. A hallgató feladata, hogy olyan módszert dolgozzon ki - melynek alapja lehet inverz szűrés, dekonvolúció, Kálmán-szűrő, ... -, melynek segítségével a nyomaték szenzor jeléből minél pontosabban meghatározható a motor tengelyén leadott nyomaték és annak felharmonikus tartalma. Az elkészült algoritmus pontosságát tesztelje validáló mérések segítségével!

Több féléves munka esetén a vizsgálat kibővíthető hagyományos, gyorsulásmérőt alkalmazó rezgésakusztikai módszerekkel, vagy akár képfeldolgozás alapú technikákkal is.

Érdeklődés esetén a téma kiterjeszthető MsC diplomatervig vagy akár TDK dolgozat is készíthető belőle.

 

© 2010-2024 BME MIT | Hibajelentés | Használati útmutató