Kormányszög-monitorozó modul fejlesztése (ThyssenKrupp)

Tanszéki konzulens: 
A munkatárs fényképe
adjunktus
Szoba: IE415
Tel.:
+36 1 463-3585
Email: renczes (*) mit * bme * hu

A kiírás adatai

A téma státusza: 
Aktív (aktuális, lehet rá jelentkezni)
Kiírás éve: 
2022
A kiírás jellege: 
önálló labor, szakdolgozat/diplomaterv

Napjainkban egyre növekvő népszerűségnek örvendő, csendes hibrid és teljesen elektromos hajtásláncú autók fejlesztése során egyre fontosabb szerepe van a nem aktív állapotban lévő komponensek fogyasztásnak.
A következő elv kezd elterjedni az iparban: ha nincs funkció akkor nincs fogyasztás.
Az elektromos kormányszervónak alvó állapotban mindössze néhány uA-es az áramfelvétele, míg aktív állapotban a motor fázisárama akár a 160A-t is elérheti, ami a funkció tekintetében a legszigorúbb biztonságkritikus szabályzások alá tartozik, ASIL-D szinttel.

Annak érdekében, hogy az elektromos kormányszervó berendezés alvó módban is pontosan, kis fogyasztással tudja követni, ha a kormányt és azzal együtt az elektromos motor rotorját is elforgatjuk, szükség van egy eszközre, ami ezt fel tudja dolgozni. Az eddigi megoldás a hirtelen magas fordulatszámot eredményező kormányműveletre (pl. terheletlen esetben egy szervízben) bizonyos esetekben nem tökéltes mintavételezést hajtott végre.

A hallgató feladata az eddigi rendszer megismerése és egy olyan innovatív modul fejlesztése, ami megbízhatóan, alacsony fogyasztással, néhány négyzetmilliméternyi PCB területen létrehozható, az eddigi rendszerekbe könnyen integrálható, és amely az új jövőbeli autók követelményeit is teljesíti.

© 2010-2022 BME MIT | Hibajelentés | Használati útmutató