Szinuszmezős szinkron szervóhajtás frekvenciaátviteli tulajdonságainak vizsgálata

Tanszéki konzulens: 
A munkatárs fényképe
habilitált docens
Szoba: IE416
Tel.:
+36 1 463-4114
Email: sujbert (*) mit * bme * hu
Külső konzulens: 
Illés Ferenc, Bakos Dezső,ThyssenKrupp Presta Hungary

A kiírás adatai

A téma státusza: 
Korábbi (jelenleg nem aktív, de látszik)
Kiírás éve: 
2014
A kiírás jellege: 
önálló labor

A ThyssenKrupp Presta budapesti fejlesztési irodájában elektronikus kormányrendszerek elektromos egységeinek hardver és szoftver fejlesztésén dolgoznak. Az elektronikus kormányrendszerekben a motorszabályzás az egyik legkritikusabb feladat. Ennek minősége az egész kormánymű viselkedését, tulajdonságait alapvetően meghatározza, például a kormánykeréken érezhető nyomatékhullámosságot és a jármű belsejében érzékelhető zajt is. Nyomatékhullámosság és zaj tekintetében kifejlesztésre került egy algoritmus, mely hatékonyan képes az egyes felharmonikusok elnyomására magasabb frekvenciákon is. Méréseink azt mutatják, hogy a vizsgált felharmonikusok nagyrészt konstrukciós és nem gyártási szórás eredetűek, azaz készíthető olyan modell, ami előrejelzi a keletkező felharmonikusok nagyságát.

A feladat egy meglevő rendszer tulajdonságainak vizsgálata mérésekkel, valamint modell készítése .

A hallgató feladatának a következőkre kell kiterjednie:

  • Ismerje meg a ThyssenKrupp Presta –nál fejlesztett kormányrendszerek felépítését, különös tekintettel az elektromos vezérlőegységre, motorra, a motorszabályozás, valamint nyomatékhullámosság-kompenzáció algoritmusaira.
  • A szakirodalomban vizsgálja meg az motorszabályzók felépítését, gyűjtsön információkat a frekvenciaátviteli tulajdonságok vizsgálatához.
  • A rendelkezésre álló szoftver és hardver eszközök (motorok, nagyáramú inverter, dSpace AutoBox, MATLAB, Simulink, RealTimeWorkshop, motorpad) segítségével mérésekkel állapítsa meg az egyes nyomatékfelharmonikusok elnyomásának lehetőségét, a kompenzáló algoritmus frekvenciahatárait, valamint vizsgálja meg, milyen hatással van erre a PWM kitöltési tényező frissítési frekvenciájának változtatása.
  • Vizsgálja meg, készíthető-e olyan modell, ami az egyes nyomatékhullámosság felharmonikusok elnyomásához szükséges alapjeleket képes előállítani sebesség és terhelés függvényében, és, amennyiben lehetséges, készítse azt el.
© 2010-2019 BME MIT | Hibajelentés | Használati útmutató