Tematika
Elméleti bevezető
1. Diagnosztika, mint osztályozási feladat.
2. Képeken alapuló diagnosztikai feladatok. Képek jellemzése, jellemzők alapján történő osztályozás. A gépi tanulás szerepe az osztályozók kialakításában. Ellenőrzött és nemellenőrzött tanítás, klaszterezés, félig ellenőrzött tanítás.
3. Osztályozási feladat megoldása: algoritmikus megoldás, minták alapján gépi tanulással történő megoldás.
4. Univerzális osztályozó architektúrák: neuronhálók. Elemi neuronok és képességeik. Univerzális osztályozó képesség biztosítása: összetett neuronhálók: MLP, RBF, SVM. A hálók konstrukciója: hálóarchitektúra megválasztása, a hálók szabad paramétereinek meghatározása: mintákból történő tanítás.
5. Tanító mintakészlet (adatbázis) összeállítása. Input adatok dimenziójának meghatározása: lineáris és nemlineáris dimenzióredukció. Hálókomplexitás (szabad paraméterek száma), tanító minták száma. Kiértékelés, validáció, tesztelés.
6. Új módszerek a gépi tanulás alapú osztályozásban: mély hálók: motiváció, alapvető architektúrák. Közvetlen képelemzés és osztályozás. A főbb architektúrális elemek: konvolúciós, pooling, rétegek stb. Dinamikus hálóelemek: visszacsatolt rétegek: LSTM, RNN.
7. Mély hálók tanítása. Megfelelő számú tanító minta biztosítása. Transfer learning, fine tuning.
8. Mély hálók implementálása, fontosabb keretrendszerek. (CNTK, TensorFlow, Alexnet, Keras...). Összehasonlítás (rugalmasság, gyorsaság, számítási környezet, stb.).
Demo, számítógépes gyakorlat
Klasszikus neuronhálók osztályozási feladatra, mély hálók képelemzés, osztályozás célra. A fontosabb keretrendszerek gyakorlat keretében történő bemutatása (Keras, TensorFlow,...) és azok alkalmazása.