C167 mikrokontroller megvalósítása FPGA-n (Knorr-Bremse)

Tanszéki konzulens: 
A munkatárs fényképe
mesteroktató
Szoba: IE336
Tel.:
+36 1 463-2066
Email: szanto (*) mit * bme * hu

A kiírás adatai

A téma státusza: 
Korábbi (jelenleg nem aktív, de látszik)
Kiírás éve: 
2023
A kiírás jellege: 
önálló labor, szakdolgozat/diplomaterv

A vasúti fékvezérlő elektronikai rendszerek élettartama – összhangban a vasúti szerelvényekével – nagyon hosszú, akár több évtizedes is lehet. Ennek során a terméktámogatást, a szükséges hardveres és szoftveres frissítéseket folyamatosan biztosítani kell. Ez komoly kihívás az elektronikai fejlesztések számára hiszen ezekben a rendszerekben használt elektronikák életciklusa lényegesen rövidebb. Ezt a kihívást a vonatépítők és beszállítok többféle módon igyekeznek kezelni pl. készletfelhalmozással, régebbi vonatok modernizálásával. Mostanáig ezek a rendszerek többségében mikrokontroller alapúak voltak, ami jelentősen limitálta a hosszú távú portolhatóságot. Erre a problémára adhat egy újabb megoldási lehetőséget az FPGA-k használata.

A témára jelentkező hallgató feladata fékvezérlő kártyán használt C167 típusú mikrokontroller(ek) kiváltása FPGA technológiával. A cél, hogy az FPGA-n elkészülő HW minden szempontból megfeleljen az eredeti HW-nek és az eredeti SW változtatás nélkül lehessen futtatni rajta.

A feladat során a hallgatónak:

  • meg kell ismernie az EN50155 és EN50129 szabványok előírásait az FPGA-kal használatával kapcsolatban, a tervezés során ezeket a szempontokat figyelembe kell vennie;
  • meg kell ismernie a C167 mikrokontroller belső működését, perifériát, memóriakezelését;
  • meg kell terveznie a HW-t FPGA technológiával;
  • validálnia kell az elkészült HW működését.

Mivel a fékvezérlő kártyán két mikrokontroller és egy CPLD található, a feladat opcionálisan bővíthető ezen modulok kiváltásával is.

A téma kiírója a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft., a feladaton dolgozó hallgató ösztöndíjban részesül, lásd:
Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek hallgatói pályázat 2023.02.28. – Pro Progressio Alapítvány

© 2010-2024 BME MIT | Hibajelentés | Használati útmutató