C167 mikrokontroller megvalósítása FPGA-n (Knorr-Bremse)
mesteroktató
Szoba: IE336
Tel.:
+36 1 463-2066 Email: szanto (*) mit * bme * hu |
A kiírás adatai
A vasúti fékvezérlő elektronikai rendszerek élettartama – összhangban a vasúti szerelvényekével – nagyon hosszú, akár több évtizedes is lehet. Ennek során a terméktámogatást, a szükséges hardveres és szoftveres frissítéseket folyamatosan biztosítani kell. Ez komoly kihívás az elektronikai fejlesztések számára hiszen ezekben a rendszerekben használt elektronikák életciklusa lényegesen rövidebb. Ezt a kihívást a vonatépítők és beszállítok többféle módon igyekeznek kezelni pl. készletfelhalmozással, régebbi vonatok modernizálásával. Mostanáig ezek a rendszerek többségében mikrokontroller alapúak voltak, ami jelentősen limitálta a hosszú távú portolhatóságot. Erre a problémára adhat egy újabb megoldási lehetőséget az FPGA-k használata.
A témára jelentkező hallgató feladata fékvezérlő kártyán használt C167 típusú mikrokontroller(ek) kiváltása FPGA technológiával. A cél, hogy az FPGA-n elkészülő HW minden szempontból megfeleljen az eredeti HW-nek és az eredeti SW változtatás nélkül lehessen futtatni rajta.
A feladat során a hallgatónak:
- meg kell ismernie az EN50155 és EN50129 szabványok előírásait az FPGA-kal használatával kapcsolatban, a tervezés során ezeket a szempontokat figyelembe kell vennie;
- meg kell ismernie a C167 mikrokontroller belső működését, perifériát, memóriakezelését;
- meg kell terveznie a HW-t FPGA technológiával;
- validálnia kell az elkészült HW működését.
Mivel a fékvezérlő kártyán két mikrokontroller és egy CPLD található, a feladat opcionálisan bővíthető ezen modulok kiváltásával is.
A téma kiírója a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft., a feladaton dolgozó hallgató ösztöndíjban részesül, lásd:
Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek hallgatói pályázat 2023.02.28. – Pro Progressio Alapítvány