Motion Magnification (ThyssenKrupp)
docens
Szoba: IE415
Tel.:
+36 1 463-3585 Email: renczes (*) mit * bme * hu |
A kiírás adatai
A thyssenkrupp budapesti telephelyén 1999 óta foglalkozunk személyautók elektromos kormányrendszerének fejlesztésével, a cégcsoporton belül egyedüli elektronikai és szoftverfejlesztési kompetenciaközpontként. A napjainkban egyre növekvő népszerűségnek örvendő, csendes hibrid és teljesen elektromos hajtásláncú autók fejlesztése során kiemelt figyelmet kell fordítani a kormányrendszer rezgésakusztikai viselkedésére.
Hagyományos mérési eszközök felhasználásával – mint például gyorsulásmérő, mikrofon, nyomatékszenzor, stb. – gyakran nehézséget okoz az egyes zajok forrásának pontos meghatározása. Ilyenkor egyrészt bővíthetjük a látóterünket azzal, hogy növeljük a mérések során felhasznált szenzorok számát, hogy további pontok és irányok mentén is legyen információnk a rendszer egyes elemeinek viselkedéséről. Másrészről végeselemes mechanikai szimulációkkal nyerhetünk betekintést a rendszer belső működésébe és zajkeltési mechanizmusaiba, viszont a szimulációs vizsgálatok gyengesége, hogy a valós mérési eredményekkel összehangolni nehézkes.
Az elmúlt évtizedben született és vált egyre népszerűbbé a „video magnification” nevű képfeldolgozási eljárás, melynek segítségével a szabad szemmel láthatatlan mozgások láthatóvá tehetők. Egy kamera felvételének elemzésekor több millió szenzor jele áll rendelkezésre számunkra, melyet megfelelő módon feldolgozva egy szemléletes, intuitív képet kaphatunk az egész rendszer működéséről. Ez egy hasznos eszközt adhat a fejlesztő mérnökök kezébe, melynek segítségével egy teljesen új szemszögből lehet a rendszerek viselkedését vizsgálni.
A hallgató feladata az algoritmus megismerése, implementálása és tesztelése kísérleti, valamint valós, ipari körülmények között.
A módszer és lehetséges felhasználási módok szemléletes bemutatása Steve Mould tolmácsolásában:
https://www.youtube.com/watch?v=rEoc0YoALt0
Az eredeti cikk itt található: