Nyomatékingadozás kompenzációja BLDC motorokban (Robert Bosch Automotive Steering GmbH)
Tanszéki konzulens:
adjunktus
Szoba: IE 415
Tel.:
+36 1 463-3585 Email: palfi (*) mit * bme * hu |
Külső konzulens:
Virosztek Tamás, Robert Bosch Automotive Steering GmbH A kiírás adatai
A téma státusza:
Aktív (aktuális, lehet rá jelentkezni)
Kiírás éve:
2018
A kiírás jellege:
önálló labor, szakdolgozat/diplomaterv
A nyomatékingadozás kézben tartása és minimalizálása az egyik legfontosabb célja a BLDC motorok mezőorientált szabályzásának. A nyomaték ingadozásának számos mechanikai és elektromos oka van, ezek nem mindig megszüntethetőek, hiszen a valódi alkatrészek szükségképpen nemideálisak. Ez esetben a nyomatékingadozás jelentősen csökkenthető egy megfelelően tervezett kioltójellel. A jelölt feladata – mérések alapján – meghatározni a nyomatékingadozás paramétereit és ezek alapján optimális kioltójelet tervezni hozzá. A feladat magában foglalja az optimalizálás lépéseinek megtervezését is. A megtervezett algoritmus konvergenciáját és hatásosságát – azaz a nyomatékingadozás csökkenését – tesztpadon végzett mérésekkel kell igazolni.
A jelölt feladatának főbb elemei:
- a mezőorientált szabályzás megismerése, a nyomatékingadozás okainak és méréstechnikájának megértése, valamint a kompenzálás módszerének elsajátítása,
- a nyomatékingadozás paramétereinek meghatározására szolgáló jelfeldolgozási eljárás kifejlesztése,
- olyan optimalizálási eljárás kifejlesztése, amely a lehető legkevesebb mérés alapján megtalálja az optimális kioltójel paramétereit, valamint
- a kifejlesztett eljárás validációja tesztpadon végzett mérések segítségével.
Kulcsszavak: mérés, adatgyűjtés, jelfeldolgozás, optimalizálás, szabályzástechnika
Kiméret: BSc szakdolgozat
Pálfi Vilmos, 2018. január 5. 14:46 | Legutóbb frissítve: 2018. augusztus 16. 10:52