HDR képfeldolgozás GPU-val vagy FPGA-val

Tanszéki konzulens: 
A munkatárs fényképe
mesteroktató
Szoba: IE336
Tel.:
+36 1 463-2066
Email: szanto (*) mit * bme * hu

A kiírás adatai

A téma státusza: 
Korábbi (jelenleg nem aktív, de látszik)
Kiírás éve: 
2017
A kiírás jellege: 
önálló labor, szakdolgozat/diplomaterv

A HDR (High Dynamic Range) képek generálása általában több, különböző expozízióval készült bemeneti kép alapján történik, így megőrizhető a valós környezet nagy dinamika tartománya. A feladat célja a HDR algoritmusok vizsgálata és a feldolgozás gyorsítása GPU vagy FPGA áramkör segítségével.

Kiindulásul a nyílt forráskódú LuminanceHDR (https://github.com/LuminanceHDR/LuminanceHDR) szolgálhat. A feladat lépései:

  • HDR algoritmusok megismerése (kulcsszavak: exposure fusion, tone mapping)
  • GPU-n történő megvalósítás esetén a cél a LuminanceHDR számításigényes részeinek felgyorsítása CUDA-ban vagy OpenCL-ben (utóbbi a preferált).
  • FPGA feldolgozás esetén a feladat particionálandó szoftveres és hardveres részekre, a teljes rendszert pedig egy Zynq vagy Microblaze alapú SoPC rendszeren kell megvalósítani. Ebben az esetben nem cél a teljes LuminanceHDR megvalósítása.
  • Felhasználói szempontból több értelme van a GPU-s megvalósításnak (több embernek van GPU-ja, mint FPGA-ja), így az a preferált.
© 2010-2024 BME MIT | Hibajelentés | Használati útmutató