On-line katasztrófa-elhárítás
Tanszéki projektvezető
óraadó
Szoba: Search Lab |
Tanszéki résztvevők
óraadó
Szoba: Search Lab |
Tel.:
+36 1 463- Email: tgm (*) mit * bme * hu |
Elérhetőségek
Bemutatás
A nagy szervezetek informatikai függősége jelentős, ezért rendszereik leállása esetleges adatvesztés, adatbázis inkonzisztencia olyan mértékű károkat okozhat az adott rendszert üzemeltető szervezetnek, amely a veszélyeztetheti azok gazdasági stabilitását, de szélsőséges esetben nemzetgazdasági szinten is éreztetheti hatását. Gyakorlati tapasztalatunk azt mutatja, hogy a magyarországi cégek nincsenek felkészülve a katasztrófa-elhárításra, mivel nem rendelkeznek pl. katasztrófa-elhárítási tervvel vagy megfelelő biztonsági mentéssekkel. Azzal pedig minden cégnek számolnia kell, hogy számítógépes rendszerében előbb vagy utóbb komolyabb hibák felléphetnek, átfogó módon sérülhetnek. Eddig elkészített katasztrófa-elhárítási tervek tapasztalata, hogy rendszerint nem végzik el az abban előírt megelőző óvintézkedéseket (nincs kikényszerítve), és támogató eszközök hiányában nem végzik a szükséges karbantartási feladatokat. Kutatás-fejlesztési projektünk keretében egy olyan információs keretrendszert kívánunk megtervezni és kipróbálni, amely támogatja a katasztrófa-elhárítási terv elkészítését, felügyeli az automatizálható óvintézkedéseket, figyelmeztet azon elvégzendő tevékenységekre, amelyek emberi beavatkozást igényelnek, nyilvántartja az elvégzett feladatokat, központi statisztikákat készít, figyeli a tranzakciókat, amelyek függvényében központilag szabályozza a biztonsági mentéseket. Követi az infrastrukturális, illetve követelménybeli változásokat, és azonnal automatizáltan módosítja a katasztrófa-elhárítási tervet, kinyomtatja, illetve kezelhető formában egy mobil munkaállomásra kiexportálja a terveket. Az így felépülő rendszer egységesen megoldja a nagyvállalatok heterogén rendszereiből eredő katasztrófa-elhárítási problémáit, és elérhető alternatívát nyújthat a kis- és középvállalatok számára.