Képannotáló memóriajáték fejlesztése
docens
Szoba: IE437
Tel.:
+36 1 463-2899 Email: meszaros (*) mit * bme * hu |
A kiírás adatai
Idős korban a szellemi „jólét” fenntartása a megfelelő életminőség megőrzésének meghatározó tényezője. A tanszéken számos projekt keretében fejlesztettünk ezt célzó számítógépes játékokat, és készítettünk egy webes rendszert azok befogadására. Ezen fejlesztések egyik visszatérő problémája a felhasználói érdeklődés fenntartása a játékokban: idővel még a kezdetben érdekes játékok is unalmassá, ismétlődővé válnak, képanyaguk „kimerül”.
Célkitűzés
A feladat célja egy olyan képi memóriajáték megvalósítása, amely a felhasználó saját (például családi) fényképeinek felhasználó általi annotálására, illetve felidézésére épít, és így hosszabb távon is képes lehet fenntartani a megfelelő játékaktivitást.
A feladat részletei
A kialakítandó alkalmazás két üzemmóddal rendelkezik: egyrészt lehetővé kell tenni felhasználói fényképek feltöltését és azok teljes (kép szintű), illetve részleges (vizuális kijelölésen alapuló) annotációját; másrészt ki kell alakítani a feltöltött teljes képekre és azok részleteire vonatkozó annotációk játékos visszakérdezését. A képek és annotációik tárolására egy szerveralkalmazást kell fejleszteni Python környezetben, illetve meg kell vizsgálni a képek gépi annotációjának (arc- és tárgyfelismerés) lehetőségét is.
A hallgató feladatának a következőkre kell kiterjednie:
- a feladathoz kapcsolódó szakirodalom és hasonló alkalmazások áttekintése,
- a képannotáló és a játékmód kialakítása, az alkalmazás működésének megtervezése,
- web- és mobilalkalmazás fejlesztése a kétféle üzemmód megvalósítására,
- szerveroldali alkalmazás létrehozása a feltöltött képek és annotációik kezelésére,
- a képek lehetséges gépi annotációjának vizsgálata.
Irodalmak a tájékozódáshoz
Picture naming / Photo Reminiscence Therapy (pRT) + dementia
Smile: Capturing and Sharing Personal Photos to Stimulate Social Relations and Support Self-Identity in Dementia
Picgo: designing reminiscence and storytelling for the elderly with photo annotation
(Egyetemi hálózatból célszerű hozzáférni a cikkekhez.)
Szükséges kompetenciák - megszerezhető képességek
A feladat sikeres megoldásához elemi programozói tudás (Python, Javascript / Typescript) szükséges, speciális (pl. NLP) algoritmusok és eszközök (pl. képi annotátorok) előzetes előismerete nem.
A feladat megoldása során gyakorlati ismeretek szerezhetők egyrészt kliens- és szerveroldali webprogramozásban, másrészt gépi annotálóeszközök terén.
A jelentkezés menete, mi várható a konzulenstől...
Ezen a lapon összefoglaltam, mire számítok a jelentkezőktől, illetve mi várható tőlem.