Egyvezetékes LIN hálózat
Tanszéki konzulens:
nyugalmazott docens
Szoba: IE414
Tel.:
+36 1 463-2679 Email: toth (*) mit * bme * hu |
A kiírás adatai
A téma státusza:
Aktív (aktuális, lehet rá jelentkezni)
Kiírás éve:
2017
A kiírás jellege:
szorgalmi feladat, önálló labor Az autós LIN hálózatokhoz három vezetéket szoktak használni, a LIN-busz jelvezetéket, a földet (GND) és opcionálisan egy tápvezetéket (+12 V-ot), amelyről a csomópontokat táplálják. Kevés csomópontból álló, kis forgalmú hálózatban a LIN-busz vezetéket és a tápvezetéket össze lehet vonni, pontosabban a slave csomópontokat meg lehet táplálni a LIN-buszról is. A vezetékszám és a csatlakozótüskék számának csökkentése nem elhanyagolható előnnyel jár, ezért érdemes ezt a lehetőséget is megvizsgálni.
Feladat:
- Összeállítani egy egyvezetékes (+GND) LIN hálózatot, és kísérleteket végezni, hogy meg lehessen határozni a csomópontok maximális számát és a maximális adatforgalmat.
- A kapott eredmények függvényében meg kell valósítani egy kísérleti alkalmazást. Ez lehet egy autós részhálózat CAN kapcsolódási lehetőséggel (pl. egymástól távolabb levő néhány szenzor jelének vétele, továbbítása a CAN hálózatra), egy olcsó otthoni hálózat deszkamodellje, de akár egy modellvasúti vezérlés is. (Ez utóbbinál a kihívást a mozdony sín-áramszedőjének bizonytalan érintkezése és a motor viszonylag nagy áramfelvétele jelenti. Ehhez bonyolultabb áramköri megoldást kell kitalálni.)
Tóth Csaba, 2017. január 11. 11:01 | Legutóbb frissítve: 2017. január 11. 11:01