Megerősítéses tanulás alkalmazása egy vagy kétszemélyes játékokra
Tanszéki konzulens:
![]() tudományos segédmunkatárs
Szoba: IE 426 |
A kiírás adatai
A téma státusza:
Törölt (nem látszik a listákban)
Kiírás éve:
2016
A kiírás jellege:
önálló labor, szakdolgozat/diplomaterv
A feladat célja egy megerősítéses tanulás alapú ágens implementálása és tanítása valamilyen egyszerű, egy vagy kétszemélyes számítógépes játékra.
A megerősítéses tanulás a gépi tanulás egy olyan formája, ahol egy adott környezetben optimális cselekvések végzését tanulja a tanuló ágens. A környezet állapotát részben vagy teljesen képes megfigyelni, mely az ágens cselekvéseinek hatására megváltozik. Az ágens a cselekvéseit követően egy jutalom jelet is megfigyel a környezetből. Az ágens célja ennek az összjutalomnak a hosszútávú maximalizálása.
A teljesség igénye nélkül néhány lehetséges játék: passziánsz, tetris, amőba, léghoki.
A feladatot alapvetően Matlab, Python vagy Java programozási nyelven kell megoldani. A feladat megoldásához jó programozási készség és lineáris algebra ismeretek szükségesek.
Engedy István Tamás, 2016. február 15. 12:38 | Legutóbb frissítve: 2017. január 25. 15:56