Autóipari Ethernet

Tanszéki konzulens: 
A munkatárs fényképe
habilitált docens
Szoba: IE416
Tel.:
+36 1 463-4114
Email: sujbert (*) mit * bme * hu
Külső konzulens: 
Balogh András, ThyssenKrupp Presta Hungary Kft.

A kiírás adatai

A téma státusza: 
Korábbi (jelenleg nem aktív, de látszik)
Kiírás éve: 
2016
A kiírás jellege: 
önálló labor, szakdolgozat/diplomaterv

A modern járművekben egyre nagyobb igény mutatkozik egyrészt nagy mennyiségű adat továbbítására a vezérlőegységek között, másrészt kis, determinisztikus késleltetésű adatátvitelre. A hagyományos autóipari buszrendszerek (CAN, FlexRay) nem alkalmasak ezeknek az igényeknek a kielégítésére, ezért az autóipar más, már létező megoldásokat vesz át.

Az Ethernet protokollcsalád, és a gyakran vele együtt használt TCP/IP protokoll napjainkban szinte minden PC-ben és szerverben megtalálható, valamint az ipari informatikában is széles körben használatos. Sávszélessége, és valós idejű tulajdonságai (különösen bizonyos kiegészítőkkel) alkalmassá teszik az autóipari rendszerekben való használatra is.

A feladat célja az Ethernet kommunikáció megvalósítása egy autóipari vezérlőegységben, és a több egységből felépített hálózatok vizsgálata. A hallgató betekintést nyer az autóipari vezérlőegységek felépítésére, az Ethernet és valós idejű kiterjesztéseinek működésébe (pl. TSN), és a nagy teljesítményű hálózati eszközök és mikrovezérlők konfigurálásába, programozásába is. A feladat végső célja egy Ethernet alapú kormányszervó vezérlőegység létrehozása a meglevő egységek áttervezésével, és ennek integrációja teszt padon (vagy akár járműben).

A feladat megoldása során olyan keresett és piacképes tudás szerezhető, amely közvetlenül kamatoztatható a hazánkban dinamikusan bővülő autóipari szoftverfejlesztésben.

A feladatra több hallgató is jelentkezhet, lehetőség van SW és HW intenzív rész-feladatok kialakítására is.

© 2010-2024 BME MIT | Hibajelentés | Használati útmutató