Orvosi tesztek beépítése játékokba mentális állapot monitorozása céljából

Tanszéki konzulens: 
A munkatárs fényképe
nyugalmazott docens
Szoba: IE414
Tel.:
+36 1 463-2679
Email: pataki (*) mit * bme * hu

A kiírás adatai

A téma státusza: 
Aktív (aktuális, lehet rá jelentkezni)
Kiírás éve: 
2012
A kiírás jellege: 
önálló labor, szakdolgozat/diplomaterv

Az orvosok többek közt egyszerű, számítógéppel támogatott teszteket használnak a mentális állapot felmérésére, annak érdekében,hogy eldöntsék nem indultak-e el kóros leromlási folyamatok. Ugyanakkor célszerű lehet ezt a módszert az egyre inkább terjedő számítógépes játékokkal kombinálni: vagy olyan játékokat konstruálni, amelyek informálnak a vizsgált képességekről, vagy a meglévő teszteket beépíteni játékokba.

A 2022 végén lezárult nemzetközi projekt keretében például elkészült egy olyan online mentálisállapot-felmérésre szolgáló rendszer, amely néhány kiválasztott játék, illetve kérdőív segítségével becsüli, hogy van-e mentális romlásra utaló kockázat.

A feladat megoldása során több, önmagában is érdekes és fontos részfeladatot kell megoldani

  • áttekinteni, hogy mely képességeket és hogyan tesztelnek laboratóriumi körülmények közt az orvosok,
  • áttekinteni az egyszerű logikai, memóriajátékokat,
  • lényegkiemelés vizsgálata: a játék során mely tulajdonságokat (reakcióidő, próbálkozások száma, ismétlések stb.) érdemes figyelni,
  • megvizsgálni, hogy az orvosi teszttel mérhető képességek szintje mennyire korrelál a játékból kinyerhető szintinformációcval.

A játékok tipikusan nem nagy grafikai igénnyel, és nem a sebességre törnek. Sokkal inkább egyszerű logikai játékok, keresztrejtvény típusú játékok, memóriajátékok kialakítása a cél.

 

A JÁTÉKFEJLESZTÉSHEZ OLYAN HALLGATÓK JELENTKEZÉSÉT VÁRJUK, AKIK KÉPESEK EGY-EGY ILYEN LOGIKAI JÁTÉKOT MEGVALÓSÍTANI, TEHÁT MÁR RENDELKEZNEK PROGRAMOZÁSI ISMERETEKKEL!

 

Diplomatervben elképzelhető tudományos igényű áttekintő munka, ahol a konkrét programozás kevésbé fontos követelmény.

© 2010-2024 BME MIT | Hibajelentés | Használati útmutató