Autóipari diagnosztika

Tanszéki konzulens: 
A munkatárs fényképe
habilitated associate professor
Szoba: IE416
Tel.:
+36 1 463-4114
Email: sujbert (*) mit * bme * hu
Külső konzulens: 
Pintér Gergely, thyssenkrupp Components Technology Hungary Kft.

A kiírás adatai

A téma státusza: 
Korábbi (jelenleg nem aktív, de látszik)
Kiírás éve: 
2019
A kiírás jellege: 
önálló labor, szakdolgozat/diplomaterv

Egy modern jármű mechanikus, hidraulikus, elektromos és elektronikus komponensek együttműködésével előálló komplex rendszer.  Egy ilyen összetett struktúrában bármelyik alkatrész meghibásodása rosszabb esetben balesetveszélyes helyzetet, de bizonyára hosszas hibakeresést és drága javítást igényelne, ha nem léteznének az autóipari diagnosztikai funkciók, amelyek lehetővé teszik, hogy a jármű időben figyelmeztesse a vezetőt a műszerfalon keresztül, hogy egy alkatrésze a specifikáció határán működik (pl. sárga kormányszervó állapotjelző lámpa), vagy már el is romlott (pl. piros check engine lámpa), emiatt megelőző karbantartás, javítás, vagy csere szükséges.  A szervizben a technikusok az OBD csatlakozóra kapcsolt diagnosztikai eszközzel felderíthetik, hogy melyik fedélzeti számítógép jelezte a problémát és mik voltak a fellépő hibajelenség idején a környezeti jellemzők (pl. hőmérséklet, sebesség, leadott nyomaték, stb.), így viszonylag gyorsan megállapíthatják, hogy melyik alkatrészt kell javítani vagy cserélni.  Ennek a fejlett mechanizmusnak az alapját a jármű vezérlőegységei által megvalósított diagnosztikai protokollok adják.

Az autóipari diagnosztika egy gazdag, szerteágazó terület, ahol a jelentkezők egyéni érdeklődésének megfelelően számos témában tudunk hallgatókat fogadni.  Ilyen témák pl.: diagnosztikai kommunikációs modulok fejlesztése és tesztelése, diagnosztikai kommunikáció nagy sávszélességű (CAN FD) hálózaton, diagnosztikai funkciók konfigurációja, bootloader fejlesztés, stb.  A konkrét feladatot személyre szabottan tudjuk megfogalmazni az érdeklődésednek megfelelően.

© 2010-2024 BME MIT