Jegyzetek

FIGYELEM! A 2023-es tavaszi félévben a labor jelenlétben fog menni, mindenesetre a 2021-es távoktatási anyagok segíthetik a felkészülést, ezért ezeket nem töröltük az oldalról.

 

1. mérés: Magasszintű kódgenerálás

Modellalapú fejlesztés és kódgenerálás alkalmazása a rendszertervezésben. Kódgenerálás Matlab Simulink Real-Time workshop Embedded coder segítségével. Autóipari alkalmazás.

Mérési útmutató

 

2. mérés: Analóg hardver tesztelése

Analóg hardver tesztelése idő- és frekvenciatartományban adatgyűjtő kártyával, LabView NI TestStand segítségével. Többszintű tesztelés megvalósítása, mérési statisztika készítése. Automatikus jegyzőkönyv-generálás.

Mérési útmutató

 

3. mérés: Adaptív szűrők vizsgálata

LMS-algoritmus megvalósítása. Az LMS-algoritmus változatai, az XLMS-algoritmus vizsgálata. Adaptív visszhangcsökkentés (echo cancellation) megvalósítása elektronikus és akusztikus csatornában.

Mérési útmutató        Visual DSP fejlesztői környezet

Távoktatási anyag: infd_m3_tavokt.pdf (lap alján csatolva) és a benne található videók

 

4. mérés: Neurális és fuzzy rendszerek vizsgálata

Osztályozó rendszer megvalósítása többszintű feldolgozással. Rezgés- és hangjelek feldolgozása: főbb paraméterek kinyerése idő- és frekvencia-tartománybeli módszerekkel, osztályozás neurális és fuzzy rendszerekkel.

Mérési útmutató    Magyarázó ábrák a méréshez

Távoktatási anyag: infd_m4_tavokt.pdf (lap alján csatolva) és a benne található videók

Távoktatáshoz mérési eredmények:  Neur.zip, Fuzzy.zip (lap alján csatolva)

 

5. mérés: Elosztott rendszerek, szenzorhálózatok vizsgálata

Jelátvitel rádiós csatornán. Mintavétel szinkronizációjának megvalósítása. Interpolációs technikák alkalmazása. Akusztikus jel mintavételezése „mitmót”-ok segítségével, fúzió DSP-n. Visszacsatolás szenzorhálózatban.

Mérési útmutató        Visual DSP fejlesztői környezet

Távoktatási anyag: infd_m5_tavokt.pdf (lap alján csatolva) és a benne található videók

Távoktatáshoz mérési eredmények: m5_motedata*.zip (lap alján csatolva)

 

 

© 2010-2024 BME MIT