Egyszerű egér feljavítása gamer funkciókkal mikrokontroller segítségével

Tanszéki konzulens: 
A munkatárs fényképe
adjunktus
Szoba: IE 415
Tel.:
+36 1 463-3585
Email: palfi (*) mit * bme * hu

A kiírás adatai

A téma státusza: 
Törölt (nem látszik a listákban)
Kiírás éve: 
2017
A kiírás jellege: 
önálló labor
Bizonyos játékprogramoknál a játékos teljesítményét nagyban befolyásolja az egerének a minősége. Egy jó egér általában drága, az olcsóbb egerek viszont többféle módon nehezíthetik az életünket. A két legegyszerűbb példa:
-ofszet hiba (adott irányban lassan elmozdítjuk az egeret 180 fokkal, majd ugyanennyit vissza, és a mutató más pozícióba ér vissza,
-gyorsulási hiba (mint az előző, csak a különböző irányokban eltérő sebességgel mozgatjuk az egeret)
 
A bemenet utófeldolgozásával lehetőség volna a fentiek javítására, és még további funkciók hozzáadására is. Az egér és a PC közé egy MCU-t téve (mindkét irányban USB csatlakozással) ez megoldható és valószínűleg a sebesség sem probléma, mivel 500 Hz-en lekérdezve egy egérbemenetet már a legtöbb játékos igényeinek (képességeinek) eleget tudunk tenni. Ezen felül további funkciókat is bele lehetne építeni, pl. a bemenet simítása (ha sima mozdulatoknál is "zizeg" a mutató), illetve angle snapping (mondjuk az egér horizontális mozgatásakor az apróbb vertikális mozgásokat figyelmen kívül hagyja, jól jöhet ha egy fps-ben szeretnénk a célkeresztet fejmagasságban tartani). Ezen felül - az érdekesség kedvéért - még előre definiált mozgások végrehajtását is megoldhatjuk a kontroller segítségével, pl. szóráskompenzáció fps játékokban.
 
A feladathoz fejlesztőpanelt tudunk adni (STM32 F446RE Nucleo board, lásd: http://www.st.com/en/evaluation-tools/nucleo-f446re.html), tulajdonképpen ennek megismerése, az alapvető hardware funkciók implementálása (USB kommunikáció az egérrel és a PC-vel) és a beavatkozó eljárások megírása a feladat. 
 
A témára bárki jelentkezhet, nincs képzéshez kötve (BSc/MSc)
© 2010-2024 BME MIT | Hibajelentés | Használati útmutató