Külső konzulens:
Maróti Dániel, Barki Bálint, ThyssenKrupp Presta Rövid kivonat:
A hallgató feladata az EPAS rendszerben a rotor mágneses tere és az állórész tekercselése által bezárt szög megbízható mérése/visszaszámolása a rendelkezésre álló fázisáram és feszültség információkból és/vagy egyszerű/olcsó mágneses szenzorok jeléből.
Mint általában az elektromotort tartalmazó rendszerekben, az EPAS rendszerben is fontos a motor forgórészének állórészéhez viszonyított elmozdulása. Ennek meghatározására általában mágneses elven működő szenzorokat alkalmaznak autóipari környezetben. Ezen szenzorok azonban költségesek és a pontosságuk sem feltétlenül kielégítő. Ennek kiküszöbölésére a hallgató feladata a rotor mágneses tere és az állórész tekercselése által bezárt szög megbízható mérése/visszaszámolása a rendelkezésre álló fázisáram és feszültség információkból és/vagy egyszerű/olcsó mágneses szenzorok jeléből.