Akusztikai méréskiértékelés módosított FFT kernelfüggvény felhasználásával - Python vagy MATLAB nyelven (thyssenkrupp)
associate professor
Szoba: IE415
Tel.:
+36 1 463-3585 Email: renczes (*) mit * bme * hu |
A kiírás adatai
A thyssenkrupp budapesti telephelyén 1999 óta foglalkozunk személyautók elektromos kormányrendszerének fejlesztésével, a cégcsoporton belül egyedüli elektronikai és szoftverfejlesztési kompetenciaközpontként. A napjainkban egyre növekvő népszerűségnek örvendő, csendes hibrid és teljesen elektromos hajtásláncú autók fejlesztése során kiemelt figyelmet kell fordítani a kormányrendszer rezgésakusztikai viselkedésére.
A rendszerek akusztikai viselkedését számos mérési módszerrel vizsgáljuk, melyekben közös, hogy a mért jelek spektrális tartalmát a motor fordulatszámának többszörösei, az úgynevezett rendszámok (order-ek) alkotják. A kiértékelés során ezen determinisztikusan változó frekvencia komponensek paramétereit kívánjuk meghatározni, mely egyáltalán nem triviális feladat. A probléma nehézsége a nem ekvidisztáns mintavételezésből ered. Számos, klasszikus módszer létezik a harmonikus amplitúdó és fázis meghatározására, például az újramintavételezés vagy a változó ablakméretű DFT. Azonban ezeknek a módszereknek vagy magas számításigényük van, vagy valamilyen módon torzítják a jel spektrumát. Ezeket a hátrányokat próbálja kompenzálni a Velocity Synchronous DFT algoritmus, melynek lényege, hogy a Fourier transzformáció kernelét módosítja a vizsgálandó jel függvényében. A hallgató feladata a VSDFT algoritmus implementálása (lehetőleg Python, vagy MATLAB nyelven), majd annak teljesítményének vizsgálata és összehasonlítása a klasszikus módszerekkel.
Érdeklődés esetén a téma kiterjeszthető MsC diplomatervig vagy akár TDK dolgozat is készíthető belőle.