Autóipari E2E réteg modell alapú tesztelése

Tanszéki konzulens: 
A munkatárs fényképe
habilitated associate professor
Szoba: IE416
Tel.:
+36 1 463-4114
Email: sujbert (*) mit * bme * hu
Külső konzulens: 
Pintér Gergely, ThyssenKrupp Presta Hungary Kft.

A kiírás adatai

A téma státusza: 
Törölt (nem látszik a listákban)
Kiírás éve: 
2017
A kiírás jellege: 
önálló labor, szakdolgozat/diplomaterv

Egy modern gépjármű biztonsági és komfort funkcióit számos beágyazott vezérlőegység (ECU) támogatja.  Az ezen számítógépeken futó szoftver komplexitása gyakran összemérhető a desktop alkalmazásokéval, pl. egy elektronikus kormányrendszer kb. 150 szoftverkomponensből, több ezer kapcsolatból és félmillió kódsorból áll.  A szoftver modellezésére az AUTOSAR szabvány grafikus modellező nyelvét használják (ez az UML beágyazott, autóipari megfelelőjének tekinthető).  Az AUTOSAR modell egyúttal számos automatikus helyességellenőrző és kódgeneráló eszköz inputja. Az AUTOSAR szabvány definiálja a kommunikáció és annak végponttól végpontig terjedő védelmének a leírását (E2E védelem), mely alapján magas szintű, ezt a védelmet megvalósító komponensek generálhatóak. A fejlesztés során gyakran felmerülő probléma ezen komponensek helyességének az ellenőrzése, mely egy változó konfiguráció mellett manuálisan számottevő időt emészt fel. Az előbbiek alapján észszerű lenne ezen magas szintű komponenseket automatizáltan ellenőrizni a bemeneti konfiguráció alapján generált kóddal.

A hallgató feladata egy olyan Java nyelvű program fejlesztése, amely a bemeneti kommunikációs mátrix és E2E konfiguráció alapján a magas szintű E2E védelmet megvalósító komponensekhez generál tesztbemenetet.

A megoldást egy Eclipse alapú autóipari modellező eszköz plug-injaként kell megvalósítani, célszerűen az Eclipse Modeling Frameworkre (EMF) és az Xtend technológiára alapozva. A feladat megoldása során a hallgató először megismeri az említett technológiákat, elsajátítja az AUTOSAR-ban történő modellezés alapjait, megtervezi a megoldást, majd megvalósítja Java nyelven. A feladat elkezdéséhez az említett technológiák ismerete nem követelmény, de előnyt jelenthet. A munka során a hallgató folyamatosan segítséget kap a ThyssenKrupp Presta Hungary Kft. munkatársaitól, akik az említett modellező eszközt is fejlesztik. A feladat egyéni érdeklődésnek megfelelően testre szabható (C unit teszt generálás a komponensekhez) és a jövőben további innovatív fejlesztések alapja is lehet (pl. modell alapú verifikációs eszközök fejlesztése stb.).

A feladat megoldása során olyan keresett és piacképes tudás szerezhető, amely közvetlenül kamatoztatható Eclipse alapú fejlesztéseket végző cégeknél és természetesen a hazánkban dinamikusan bővülő autóipari szoftverfejlesztésben.  A feladat ideális gyakorlati kiegészítése a AUTOSAR alapú autóipari szoftverrendszerek (VIMIAV15) című tárgyban oktatott modellezési és beágyazott rendszer fejlesztési ismereteknek.

© 2010-2024 BME MIT